събота, 26 юни 2010 г.

Is it because he is black?: What they don’t want you to know about Michael Jackson





"Is it because he is black?: What they don’t want you to know about Michael Jackson"


by Christopher Hamilton, Thursday, January 5th, 2006

„Защото е чернокож - затова ли? Какво не искат да знаете за Майкъл Джексън”

Какво си мислите, когато чуете името Майкъл Джексън? Откачалка? Престъпник? Велик изпълнител? Бизнесмен? Каквото и да си мислите за MJ, изхвърлете всичките си мисли през прозореца и нека просто разгледаме някои факти.

Години наред медиите го наричат ‘Wacko Jacko’ (Смахнатия Джако, Джако Откачалката). А какво стана с MJ? Не беше ли той най-великото музикално събитие по едно време? Кога точно полудя?

Нека видим кога точно започнаха да описват Майкъл като „Луд”. Не беше по времето на „Трилър”. Страхотно е да си певец и танцьор. Те точно това искат. Но да не си посмял да се превръщаш в мислещ бизнесмен. Да не си посмял да купуваш каталога на Бийтълс. Да не си посмял да се жениш за дъщерята на Елвис. Да не си посмял да победиш музикалната индустрия в собствения им занаят. Започнаха да му лепят етикета „луд”, когато той започна да прави бизнес ходове, каквито никой досега не бе успявал да осъществи.

Майкъл взе две културни икони и ги разби на парчета. През целия ни живот са ни бомбардирали с два факта: Бийтълс са най-великата група за всички времена, а Елвис е Краля на Рокендрола. Майкъл купи Бийтълс и се ожени за дъщерята на Краля (направо му го заби, съвсем буквално). Ако бях циник, щях да кажа, че Майкъл се ожени за Лиса Мари само за да го забие на онези, които смятат Елвис за Крал.

Бийтълс бяха велики, но не толкова велики, че да запазят правата върху собствените си песни.
Елвис беше велик, но той не пишеше песните си. Мениджърът му, Кол Том Паркър, беше мозъкът зад Елвис … който го държеше упоен с лекарства и подписваше договорите.

Майкъл не вредеше на никого като изпълнител. ‘Off the Wall’ – първият соло изпълнител с четири сингъла в класациите „Топ 10”. „Трилър” – най-продаваният албум за всички времена, със седем сингъла в „Топ 10” тогава. ‘Bad’ – първият албум, произвел пет сингъла на челна позиция в класациите (дори „Трилър” имаше само два хита, стигнали до номер 1). Всичко това е супер. Но по-добре да не правиш нищо повече. Пееш, танцуваш и толкова. Майкъл искаше да е още по-велик. Той купи легендарния каталог „Sly and the Family Stone” и никой не обърна внимание. Когато купи Бийтълс, хората забелязаха. Сливането със Сони надхвърли всички очаквания. Сони, в желанието си да притежават част от каталога на Бийтълс, се съгласиха на равностойно (50/50) партньорство с Майкъл и така беше създадена музикалната компания Sony/ATV. Сега Майкъл притежава половината от издателските права над всички изпълнители на Сони. Хвърлете един поглед на пълния списък от песни в sonyatv.com. Между тях са над 900 кънтри песни на изпълнители като Тами Уайнет, Кени Роджърс, Алабама. Всички песни на Бейбифейс. Латино песни на Селена и Енрике Иглесиас. Песни на Роберта Флак, песни на Марая Кери. Песни на Дестинис Чайлд. Песни на Тупак, Биги и Флийтуд Мак. Около 100 000 песни. „Ама какво прави този човек?” Никой от великите в занаята не го е правил. Нито Боно, нито Спрингстийн, нито Синатра. „За какъв се мисли той? Да го докопаме с тежката артилерия”.

За да „докопаш” някого, трябва да атакуваш онова, което той най-много обича. Повече нищо няма да кажа по този въпрос.

Единственият човек, който се доближава донякъде до Майкъл в опита му да завладее индустрията е Принс и в по-малка степен Джордж Майкъл. Погнаха горкия Джордж Майкъл и публично го изтипосаха като хомосексуалист. Принс се бори здраво и успя да се наложи, но въпреки това трябваше да прибегне до услугите на голяма музикална компания, която да разпространява нещата му. В това няма нищо лошо. Принс пак ще си взема лъвския пай, но докато стигне дотук, години наред трябваше да търпи да го наричат луд и труден характер.

Най-великият момент за тях беше пресконференцията на Том Снедън (окръжният прокурор на Санта Барбара). „Пипнахме го”. Те просто ликуваха; беше повече от очевидно. На кого му пука дали има доказателства?
Майкъл беше оправдан. Без да празнува победата си, той се прибра вкъщи и напусна САЩ. Най-разумният му ход. Ами сега? Какво ще правят зложелателите му? Него го няма. „Няма го! Как така ще замине за Бахрейн? Как, по дяволите, да го докопаме, ако не е тук? Бързо, викнете онова журналистче и му поръчайте да напише серия от статии за това как MJ е на ръба на разрухата. А, това сме го правили, така ли? Ами добре, какво друго да измислим?”

На пръв поглед изглежда, че Майкъл не прави нищо, с което да изкарва пари. Изобщо не бройте седмичните продажби на албумите му. 15 000 CD-та на седмица е нищо за Майкъл. Каталогът на Sony/ATV му носи пари при всяко негово вдишване. Сериозни пари. Фактът, че никой не споменава реалния размер на приходите, е доказателство за това. Предпочитат да си мислите, че той е разорен, отколкото да ви кажат истината. Невърленд все още е собственост на MJ. Семейното имение в Енсино все още е собственост на MJ. Майкъл все още притежава песните на Бийтълс при сливането си със Сони, както и пълните права върху собствените си песни. Тихо, ей, това е тайна, нека си остане между нас.

Майкъл буквално е нагазил в територия, където никога досега не е стъпвал кракът на друг чернокож. Ако някога напише автобиография, тя ще е една от най-интересните, излизали на книжния пазар. Един чернокож без диплома за образование се превръща в най-влиятелния човек в музикалната индустрия, въпреки омразата, расизма, враговете в собственото му обкръжение и алчните за тиражи медии.

Ако Сони имат разум в главите си, трябва веднага да му предложат да продължат партньорството си. Това е единственият начин, по който могат да печелят и в бъдеще от каталога на Майкъл. Томи Мотола не изгуби работата си в Сони, защото е управлявал компанията некадърно. Той просто беше косвена жертва във войната. Майкъл го разобличи и Сони си измиха ръцете с него. Такива неща се случват непрекъснато. Забележете, че никой от Сони, нито самият Мотола, не тръгнаха да съдят Майкъл за клевета. Майкъл винаги е бил верен на шефовете си от Epic/Sony. На наградите Грами през 1984 той дори извика при себе си на сцената тогавашния шеф на компанията Уолтър Йетникоф. Винаги е изказвал благодарности на Дейв Глу, Мотола и други представители на Сони в речите си при получаване на награди.

Сони все още имат шанс да изгладят недоразуменията с Майкъл, но може и да е твърде късно. Въпреки това биха могли да направят жест на добра воля, но колко често се случва това в бизнеса? Ако аз бях на тяхно място, бих предпочел Майкъл за съюзник, а не за враг. Това е/беше взаимно изгодно партньорство.

Щяха да ми треперят коленете от страх, ако съм враг на Майкъл, докато той е в компанията на мултимилиардери отвъд океана. Повярвайте ми, едва ли си говорят само за дизайнерски дрехи. Подготвя се създаването на конгломерат.

Една последна вметка – това не бива да е единственият път, когато чувате за споменатите от мен факти. Но вероятно ще е точно така и това е най-тъжното. Тревожех се, че няма да оправдаят Майкъл заради колебанията на съдебните заседатели. Това е нечестна игра. Ако аз представям тези факти тук, в EURweb, значи цялата преса е наясно с тях, повярвайте ми. Те не точат лиги около всичко, свързано с него, само защото е създал Трилър. Много добре знаят какво става. Помислете само.

И накрая – Майкъл няма да остане в историята с обвиненията в педофилия. Нито заради „Трилър”. Ще остане в историята като човека, който влезе в бой с музикалната индустрия, спечели и оцеля, за да разкаже тази история. И това ще е книга, която ще си струва парите.

http://www.eurweb.com/story/eur24224.cfm

(Линкът вече не работи. Преди известно време беше махнато заглавието, а сега и цялата статия. Намирам я единствено във форуми и блогове на почитатели. Копирах текста и го публикувам и тук в оригинал)

IS IT BECAUSE HE’S BLACK? What They Don’t Want you to know about Michael Jackson
By Christopher Hamilton (January 5, 2006)

What do you think of when you hear the name, Michael Jackson? Wacko? Criminal? Great Entertainer? Businessman? Whatever you think of MJ, throw all your thoughts out of the window and let’s examine some facts.

For years the media has labeled him “Wacko Jacko.” What happened to MJ? Wasn’t he the biggest thing in music at one point? When did he go crazy?

All anyone has to do is look when Michael started being portrayed as “Crazy.” It wasn’t during the “Thriller” years. It’s cool being a song and dance man. That’s what they want. DON’T DARE BECOME A THINKING BUSINESSMAN. DON’T DARE BUY THE BEATLES CATALOG. DON’T DARE MARRY ELVIS’ DAUGHTER. DON’T DARE BEAT THE RECORD INDUSTRY AT THEIR OWN GAME. Michael started being labeled crazy when he began making business moves that no one had been successful at doing.

Michael took two cultural icons and shattered them to pieces. All our lives, we’ve been bombarded with 2 facts. The Beatles were the greatest group of all time and Elvis was the King of Rock and Roll. Michael bought the Beatles and married the King’s daughter. (if that ain’t literally sticking it to the man) If I wasn’t a cynic, I’d say Michael did the Lisa Marie thing just to stick it to the people who consider Elvis the King.

The Beatles were great, but they weren’t great enough to maintain publishing rights over their own songs.

Elvis was great, but he didn’t write his songs. His manager, Col Tom Parker, was the mastermind behind Elvis … keeping him drugged with fresh subscription pills and doing all the paperwork.

Michael could do no wrong as an entertainer. “Off the Wall,” first solo artist with 4 top ten singles. “Thriller,” the biggest selling album of all time, with a then record 7 top ten singles. “Bad,” the first album to spawn 5 number one songs (even Thriller only had 2 number one songs). All this is cool. But that is all you better do. SING AND DANCE. Michael wanted to be greater. He bought the legendary Sly and the Family Stone catalog and no one really cared. When he bought the Beatles, people noticed. The Sony merger took the cake. Sony, in their eagerness to have a part of the Beatles catalog, agreed to a 50/50 merger with Jackson, thus forming Sony/ATV music publishing. Now, Michael co-owns half of the entire publishing of all of Sony artists. Check out the complete lists of songs at sonyatv.com. A sampling of the songs he owns the publishing rights to are over 900 country songs by artists such as Tammy Wynette, Kenny Rogers, Alabama. All Babyface written songs. Latin songs by Selena and Enrique Iglesias. Roberta Flack songs, Mariah Carey songs, Destiny’s Child’s songs. 2pac, Biggie and Fleetwood Mac songs. In essence over 100,000 songs. “What is this man doing?” None of the greats did this. Not Bono, Springsteen, Sinatra. “Who does he think he is? Get whatever you can on him.”

To “get” someone, you have to attack what they love the most. I’ll say no more on that.

The only man who even approaches MJ in taking on the industry is Prince and to a lesser extent, George Michael. They went after poor George Michael, publicly outing the man as a homosexual. Prince fought hard and made his point, but nevertheless still had to resort to using a major company to distribute his materials. There is nothing wrong with that. Prince would get the lion’s share, but the result were years of being labeled crazy and difficult.

The greatest moment for them was the Sneddon press conference. “We got him.” Never was such glee so evident. Who cares if we have evidence?

Michael was acquitted, did not celebrate, went home and left the USA. Best move ever. Now what is there left for the haters to do? He’s gone. “Gone, what do you mean he moved to Bahrain? Well, how the hell can we get him if he’s not here? Quick, get that columnist to write a series of articles on how MJ’s teetering on the brink of destruction. Oh we did that? Well, what can we do?”

On the outer surface, it appears Michael is not doing anything to make money. Don’t even count the weekly sales of his CDs. 15,000 CDs a week is nothing for Michael. The Sony/ATV catalog is money for Michael Jackson every time he breathes. Serious money. The fact that no one reports on the actual amount is proof of that. They would rather you believe he is broke than tell you the truth. Neverland is still owned by MJ. The family home in Encino is still owned by MJ. Michael still owns the Beatles songs through the merger with Sony as well as full ownership of his own songs. But, hey, that’s our little secret.

Michael Jackson is literally walking in the shoes that no Black person has ever walked in before. If he ever writes an autobiography, it will be one of the most interesting ever. A Black man with no real formal education becomes the most powerful man in the industry, DESPITE hatred, racism, enemies in his own camps and a media willing to be bought to the highest bidder.

If Sony had any sense, right now they should offer to continue the partnership. That’s the only way they will make future money off of Michael’s catalogue. Tommy Mattola did not lose his job with Sony because he was a bad label head. It was a casualty of war. MJ exposed him and Sony had to cut their losses. Companies do it all the time. Notice no one at Sony nor did Matolla himself ever sue MJ for slander. Michael always was loyal to his bosses at Epic/Sony. Back at the 1984 Grammys, he even brought then label head Walter Yetnikoff on stage with him at one point. He’s always thanked Dave Glew, Mattola and others at Sony in his acceptance speeches.

Sony can still do right by Michael, but it may be too late. However, they still should make a goodwill gesture, but how many times do businesses do that? If I were them, I’d still want MJ as an ally, not as an enemy. It is/was a mutally profitable merger.

I’d be scared as hell if I was an enemy of MJ while he is with the multi-billionaires overseas. Believe me, they aren’t just over there discussing designer clothing. A conglomerate is in the making.

One last note, these facts that I write here should not be the only times you hear this, but the sad fact is it probably is. I was worried that Michael would go down because of the uncertainty of the jury. That’s playing unfair. If I’m presenting these facts here at EURweb, YOU CAN BELIEVE THE MEDIA KNOWS IT ALREADY AS WELL. They aren’t salivating over everything MJ related just because he made “Thriller.” They know what’s up. Think about it. That’s why I laugh when I see shows like BET’s “The Ultimate Hustler.” We all know who that is. (How can Damon Dash know who the ultimate hustler is anyway? He lost Roc-a-fella to Jay-Z)

In the end, Michael won’t be known for being an alleged child molester. He won’t be known for “Thriller.” He will be known as the man that fought the record industry and won and lived to tell the tale. That is a book worth buying.

_________________________
Christopher Hamilton is a freelance entertainment writer. He can be reached for questions or comments at mrcjhamilton@hotmail.com


Няма коментари:

Публикуване на коментар