петък, 25 юни 2010 г.

Michael Jackson Private Home Movies



Michael Jackson Private Home Movies

Откъси:

Уточнение:
MJ- Майкъл като разказвача
Michael- Майкъл във видеоматериалите


MJ: Мнозина ще се запитат защо съм решил да покажа личната си колекция от домашни филми по телевизията. Ами ... сметнах, че е време да го направя, защото много хора са си изградили мнение за мен без да сме се срещали на живо. Те дори не ме познават (усмихва се). Затова реших, че е време да разкрия малко повече за себе си, да им покажа кой съм в действителност. Аз съм просто ... Майкъл Джексън.

Откакто се помня съм пред камера, но не само телевизионни камери, говоря за домашните филми, които семейството ми е правило, когато съм бил много, много малък.

(Клип от къщата на семейство в Гари)

MJ: Живеехме в Гари, Индиана. Баща ми работеше в стоманолеярна фабрика, живеехме на улица, която се казваше Jackson Street. Чиста случайност, просто така се казваше улицата.

(Клип, 1964)

MJ: Представете си, девет деца да живеят в къща с две спални ... да чакат на опашка за банята ... а това тук е бой със снежни топки.

MJ: Борба в снега. Това съм аз, в дъното ... вдясно. Не искам да имам нищо общо с това ...хм-хм (смее се). Бяха доста грубички ... ето ме, замръзвам. Струва ми се, че този на земята е Тито.

MJ: Това е всекидневната, където размествахме всички мебели, за да танцуваме и пеем. Доставяше ни огромно удоволствие! Вижте как се усмихвам. Обожавах това. А баща ми стоеше точно пред нас и следеше всичко да бъде точно както трябва.

MJ: Това малко момиченце в скута на майка ми е Джанет, която сега е госпожа Rhythm Nation (смее се)… А това ...

MJ: …това е парти! Имали сме участия на много партита. Всъщност тук ние свирим музиката, на която те танцуват. Ето китарата. Ако погледнете в дъното, ще ме видите и мен как се въртя в кръг. Майка ми шиеше всичките ни костюми. Имахме участия на партита ... откривания на търговски центрове и какво ли не още. Пътувахме, пътувахме, пътувахме, непрекъснато, всяка вечер.

Турнетата

MJ: Звукозаписната компания обикновено настоява да се прави турне покрай излизането на нов албум, но аз (усмихва се) не обичам да ходя на турнета. Обичам близостта с почитателите и възможността да се видя лице в лице с тях ...


MJ: …докато пътувам от Хонконг до Африка ...

MJ: …Китай, Бразилия, Сингапур, Швейцария, Лондон, Париж, Русия ... и стадионите са просто претъпкани ... енергията, която се усеща, е велика.

MJ: Фантастично е ....

(Wembley Stadium 1988)

MJ: Тук ... няма седалки. Не искат места. Дори и да има седалки, те стъпват на тях и просто ...

(Сцена, на която се вижда как изнасят момичета на носилки)

MJ: Имаме палатка отстрани ... обикновено има по пет хиляди припаднали за една вечер и ние имаме медицински екипи на разположение, но турнетата са много трудно нещо.

(Japan 1988)

MJ: Пътуваш от континент на континент. Спи ти се, различни часови зони. А след концерт не можеш да заспиш ...

MJ: …адреналинът ти е до небесата.

Режисьор: Може ли да повторим това? Без негативната част, където казваш, че не обичаш турнетата ... просто ...

MJ: (към режисьора) Но аз не ги обичам.

Режисьор: Знам, но просто ...

MJ: Минавам през ада ...

Р: Но все пак…

MJ: Минавам през ада по време на турне!

Р: Tурнетата са …

MJ: (към режисьора) Добре, тогава ще ... ще кажа нещо позитивно.

Р: Аха, просто…

MJ: (към режисьора) Но ти знаеш каква е истината…

Р: Аха… (смее се)… И ... снимаме, Майкъл.

MJ: Аз обожавам турнетата ...

(Всички избухват в смях)

MJ: (смее се) Всичко развалихте! Ама защо започнахте да се смеете? Тъкмо бях започнал да се вживявам!

Р: Просто кажи…(смее се).

MJ: … (смее се), не, не. Не, сега съвсем сериозно, турнетата имат и добра страна. И това са почитателите.

MJ: Обичам почитателите си. В който и град да отида, където и да било по света, те знаят всички песни, всички танци, всичко. Идват дори с лепенките по пръстите, с шапките, с ръкавиците и всичко останало. Това е едно прекрасно преживяване. Обожавам го.

MJ: Именно почитателите са причината, поради която правя турнета, затова е много важно да им дадем най-доброто шоу, на което сме способни.

MJ: Това е и много духовно преживяване, защото по време на изпълнението на определени песни като Heal the World, We are the World или Man in the Mirror, целият стадион е осветен с тези ... светещи пръчки, които те си носят и те знаят точно кога да го направят. Те ... чуват първия акорд и веднага разбират какво трябва да направят. Много емоционално преживяване. Забавно е и на мен ми доставя огромно удоволствие да съм на сцената. Това е едно от любимите ми неща.


MJ: Мисля, че почитателите са наясно с това. Всъщност,сигурен съм, че го знаят, защото когато изляза на сцената, те ми дават толкова много любов и това се случва навсякъде, където отида, всеки път, когато се появя на сцената.

(Клип: Маршируващ оркестър се появява на сцената при Майкъл)

MJ: Един от най-добрите моменти е точно тук. Точно тук. По средата на концерта, на рождения ми ден, а аз съм на хиляди мили от семейството си.

(Оркестърът свири, а Майкъл крие лицето си)

MJ: Когато ме изненадаха с този маршируващ оркестър и после изнесоха на сцената огромна, красива торта ...

(Оркестърът свири Happy Birthday; клипът е озаглавен „Рожденият ден на Майкъл, 1993”)

MJ: Тогава осъзнах, че имам семейство навсякъде по света. Навсякъде, където отида, защото почитателите ми ме обичат, а аз ги обичам не по-малко.

Michael: (бърше лицето си) Това е прекрасно. Благодаря ви много.

THRILLER

(Клип: Thriller video)

MJ: Целта ми при Thriller беше да направя късометражен филм със сюжет.

(Clip: Майкъл е в някаква стая)

MJ: Това тук е репетиция ... упражнявам актьорската си игра.

Michael: Аз не съм като другите хора. Аз съм различен.

Оператор: Тук си напълно прав (смее се).

Michael: Аз съм чудовище.

Оператор: Аха..

Michael: Кокато настъпи пълнолуние, аз се превръщам в грозен демон ... Аз съм чудовище.

Michael: (кръстосва очи) Трябва да изясня едно нещо. Хората често са груби с мен. И аз повече няма да търпя това ... Роб, колко отблизо ме снимаш?

Cameraman: Не знам. Доста отблизо.

Michael: (посочва) Толкова? Толкова? Виждаш ли гръдния ми кош?

Cameraman: Виждам точно дотам, където е надписът ти Nike.

Michael: (поглежда надолу и проверява) Ама че загубеняк ! Дръпни се назад! Оох… тъпак! (става). Ето. Ето това значи да се дръпнеш назад. Добре.

(Клип: Майкъл танцува пред огледало с блестящи чорапи)

MJ: Тук си правя експерименти с чорапи за Трилър. Блестящи чорапи, светещи чорапи, копринени чорапи. Опитах всичко. Не исках да копирам други хора. Исках да съм новатор.


Семейството ми се гордее с мен

(Клип: Джанет и Катрин си припяват The Way You Make Me Feel , докато Майкъл я изпълнява на сцената, 1988)

MJ: Това са Джанет и майка ми зад кулисите на един от концертите ми. Пеят почти толкова силно, колкото и аз (смее се). Помня какво ми каза майка ми веднъж. Бяхме в Копенхаген, ако не се лъжа. (На стадиона) имаше море от хора, може би над двеста хиляди души и очите й се насълзиха. Тя стоеше отстрани на сцената. Аз казвам: – „Майко, какво има? Защо плачеш?” – Тя каза: „... когато беше бебе и те държах на ръце, дори не съм си мечтала за това, никога. А ти мечтаеше за това, можеше и го постигна. Да постигнеш толкова голямо влияние над публиката, по този начин”. И аз я прегърнах и се опитах да я заведа на сцената. Но тя е толкова свенлива, тя ... каквото и да става, няма да излезе на сцената. ... (смее се). Но това, което каза, беше наистина много мило.

BAD

MJ: Bad ... правихме го в метрото на Ню Йорк и Martin Scorcese беше режисьорът.

(Clip: танцова репетиция на Bad)

MJ: Това е репетиция в MC Palace, правим хореографията! (смее се).

Michael: Веднага щом влезем вътре и започваме BAMBAMBAMBAMBAM! Трябва да задържим така известно време (показва едно движение).

MJ: Имахме само два дни да направим хореографията. Обожавам тази припряност, това бързане.

Michael: Трябва да бъде по-напрегнато.

MJ: Всичко това е предимно спонтанни движения, така трябва и да бъде, защото ако цялата хореография е подготвена предварително, ще изглежда малко изтъркано за такъв тип песен. А това е първата роля на Уесли Снайпс. Поверих му ето тази малка роля в клипа.

Wesley: So that’s the way it goes down, huh?

MJ: Думата, която беше абсолютно табу на снимачната площадка, беше „видео”. Не позволявах да се използва. Защото видеоклиповете не ми харесваха. Бяха толкова абстрактни, че в тях нямаше абсолютно никакъв смисъл, нищо не се разбираше. Така че ако гледате готови неща, които сме правили ние, в които съм правил нововъведения, там можете да проследите сюжет. Накрая има някакъв резултат. Трябва и да са забавни, да доставят удоволствие, ето това правехме ние.


JAM

MJ: За късометражния филм Jam ми се удаде възможност да работя с най-великата спортна легенда за всички времена Майкъл Джордан.

M. Jordan: Здрасти, как си? (здрависват се).

Michael: Благодаря ти за това (участие).

MJ: Знаех, че ще се получи нещо невероятно, затова струпах много камери, навсякъде около нас. Останаха тонове заснет материал, който изобщо не стигна до крайния продукт и сега ще видите малко от най-доброто и малко от най-лошото

(Michael Jordan показва на Майкъл как да забива):

M. Jordan: (не се чува)…Трябва ти the points guard.

Michael: (прицелва се) Какво е това the points guard?

M. Jordan: Това е човекът, който (runs?) всички играчи. Подай топката. Само ми я подай, от теб не се иска нищо друго.

MJ: Трябваше да играем един срещу друг, само двамата. Голям срам брах.

(Смях)

MJ: Той нямаше нито един пропуснат удар в коша! Това беше целта – той да ме научи да играя баскетбол, а аз да го науча да танцува.

MJ: Той е един от най-свестните хора, които съм срещал. Наистина. Прекарва летните си ваканции като учи деца как да играят баскетбол. Никога не отказва автограф.


MJ: Играхме напълно истинска игра. Хората се трупаха около нас и ме гледаха как играя срещу него. И се чудеха кой ще спечели. Да се чуди човек кой, а?

(Майкъл е на пода върху топката)

MJ: Виж как шмекерувам! (смее се). Той я взема, скача и ...забива!

M. Jordan: Сега ти трябва да ме научиш на лунната походка.

Michael: … (смее се).

(Краят на видеоклипа Jam, Майкъл учи Майкъл Джордан да танцува)

MJ: Всъщност това е любимата ми част от цялото филмче, защото е импровизирана и истинска, и забавна. ... (смее се) Той каза, че се е чувствал ужасно неловко.

Michael: (показва танцова стъпка) Плъзни пръстите си навътре, после навън.

M. Jordan: Ще си разтегна някой мускул!

Денят на Джо Джаксън

MJ: Денят на Джо Джаксън е денят на баща ни. Ние не празнуваме рождени дни, всъщност, затова сме създали ден за баща ни и ден за майка ни. Събира се цялото семейство. ...

(Вижда се огромен плакат с надпис: Денят на Джо Джаксън в Невърленд)

MJ: …приветстваме ги с речи, казваме им какво чувстваме към тях, даваме им подаръци. Ето го и него. Човекът, който ме научи на всичко на сцената. Ето я и Джанет.

(Сцена със семейството в ранчото,1991)

MJ: Ето я и … (смее се) Алекс шимпанзето. Има обеци.

(Сцена с Джо, с шимпанзето в скута му)

MJ: Ето, виждате ли, баща ми обича животните. Мисля, че от него съм наследил това. Това е неговият ден.

(Сцена от увеселителния парк)

MJ: … (смее се). Това влакче има две имена: „Паякът” или „кофата за повръщане”.Не мисля, че Джанет се е качвала на него.

(Джанет гледа влакчето отстрани)

MJ: Голяма страхливка е. Но най-голямата радост е да видиш петстотин деца, неизлечимо болни деца, които се забавляват. ...(гласът му звучи развълнувано)

(Катрин и Джо седят един до друг)

MJ: Майка ми и баща ми, седнали заедно. Това е страхотен кадър. Това е фантастично (усмихва се гордо). Взела е пуканките пред себе си! Това е племенникът ми Taj, племенникът ми Augi. ... (смее се)… Погледнете я само. (Джанет минава и позира пред камерата) Тя е ... тя е като мен. Обича камерата.

MJ: Тук сме двамата с Джанет.

MJ: Чакайте да ви кажа, цялото семейство я нарича Donk, което е съкратено от donkey (магаре). Винаги сме я наричали така, от малка. ... Тук влизаме в киносалона, ще гледаме шоу с фокусници.

(Сцена с публика в киносалона, Джанет държи два сладоледа)

MJ: Два сладоледа. Типично за нея. Джанет много обича да яде!

(Сцена с Джо, Катрин, Майкъл и Джанет, застанали до лодка)

MJ: Това е в другата къща. На този ден Джанет и аз подарихме на баща ми ... купихме му лодка. Той обожава да ходи за риба. Обича да е сред природата, на открито.

Joe: Значи затова … (не се чува). Много мило. Кой я купи?

Janet: Майкъл и аз я купихме.

Joe: Страхотна е ... (не се чува).

Katharine: О, я млъквай.

(смях)

MJ: О, колко му харесва ...(смее се от умиление). Само я дразни. Оооо, това беше страхотен ден.

ROCK MY WORLD

MJ: Много е трудно да се работи с Крис Тъкър, защото когато режисьорът каже: „Снимаме!”, той просто започва да пищи и да се смее.

(Сцена: Майкъл и Крис се хранят на маса)

Chris: Shamone, човече!

(Смях)

MJ: Само го поглеждам и той се кокори насреща ми, ще му изхвръкнат очите, толкова е смешен. И точно затова е много трудно да се работи с него (смее се).

(Крис отваря курабийка с късметче)

Chris: „Амбициозен си по природа и се радваш на голяма слава”.

Michael: Гледай ти.

(Смях)

Chris: Е, какво, така си е!

MJ: Непрекъснато импровизира. Много е смешно.

(Крис започва да танцува с танцьорите)

Chris: (пее) Не знам думите! Аха ... Аха! Забравих ... текста!

Man: Чакайте малко, какво става тук?

(смях, ръкопляскане)

Man: Някой казвал ли ти е, че ставаш за посмешище?

MJ: Най-доброто от Rock My World ... не е показано в клипа.

(Сцена: Навън пред заведението)

Michael: Без прегръдка, така ли?

Man: Без прегръдка, само целувка. Наведи се на другата страна. ...Ти навеждаш глава наляво..

Michael: Добре (упражнява се).

(Всички са в ресторанта)

Man: Искам истинска китайска храна. Имате ли някаква истинска храна?

MJ: В този късометражен филм изяждаме всичката храна и изчезваме без да платим сметката. Толкова е забавно.

(Пред ресторанта):

Готвач: Забравихте да платите!

Chris: Ти забрави да сготвиш храната!

Готвач: Вие трябва платите днес!

(смях)

Chris: Храната не струваше. Задръж си я!

Готвач: Върнете се! Върнете се! Платете днес! Забравихте да платите! Върнете се!

(Крис и Майкъл бягат по улицата и се смеят на глас)


Вдъхновение

MJ: Обичам великите таланти. Хора като Чаплин. Боже мой, възможно ли е да не се възхитиш от гения му? Той бе краля на патоса. Имаше такова сърце, знаеше как да те накара да плачеш и да се смееш едновременно. Беше експерт в тази област.

(Клип: Майкъл облечен като Чаплин)

MJ: Откривам част от това в нещата, които правя. Чувствам го много близък. Има моменти, в които напълно се олицетворявам с него.

(Сцена: Майкъл танцува пред огледало)

MJ: Много обичам да танцувам. От време на време се затварям в една стая, включвам прожекторите, пускам си музиката на сестра ми ... музиката на Джанет и започвам да танцувам ... и изведнъж откривам нови неща, просто ей така. Просто оставям тялото си да ме води. . Винаги й казвам (на Джанет), че любимата ми нейна песен е Rhythm Nation или the Knowledge, защото обожавам енергията им, ритъма. Просто полудявам. С нея мислим толкова еднакво ... понякога ни хрумват едни и същи идеи по едно и също време. Много често. Веднъж й казах, че танцът се насочва към движения във военен стил. Бях направил късометражен 3D филм с Франсис Форд Копола и Джордж Лукас за Дисниленд, наречен Captain EO.


MJ: Направихме доста неща във военен стил, Джанет ги гледала и ми се обади по телефона. И ми казва: „Майкъл, може ли да открадна това, което правиш в Captain EO?” Аз я питам „Какво точно искаш да откраднеш?” Тя: „Военната част”. Аз: „Направо ще те удуша”. Тя: „Защо?” Аз казвам: „Защото мислех да ... (смее се) Целият ми следващ филм щеше да е във военен стил (смее се). Обаче знаеш ли какво, тъй като си ми сестра и аз те обичам, ще ти позволя да го направиш. Вземай го”. И тя направи Rhythm Nation.

(Rhythm Nation video, 1989).

MJ: Това е най-добрият й късометражен филм, според мен.

SMOOTH CRIMINAL

MJ: Всеки път, когато правя албум, пиша около сто песни, за да имаме достатъчно голям избор накрая, и Smooth Criminal беше на косъм да остане извън албума. На всичкото отгоре, когато влезе в албума, аз реших, че видеоклипът към нея ще бъде уестърн.

MJ: Отидох в ранчото с оператор и го накарах да ме снима в процеса на идеите ми, как искам да изглежда цялото това нещо.

MJ: Бях наясно, че искам (каубойски) шапки, че искам вятър, че просто искам много такива кадри ... малко бързи кадри, малко големи кадри, малко дълги кадри и ... в последния момент казах ... неее, не искам да го правя като уестърн. Трябва да бъде като ‘Гореща лятна нощ’ в Чикаго през 1945, с бандитски нюанс, underground.


MJ: Мисля, че това беше най-добрият начин, по който можехме да го направим. Това е един от любимите ми късометражни филми. За него получавам най-много коментари в сравнение с който и да било друг от останалите, наистина. (припява си) You’ve been hit by, you’ve been struck by a smooth criminal!

Принцеса Даяна

MJ: Лейди Даяна, съвсем откровено, беше един от най-милите хора, които съм познавал през живота си, защото усещахме вътрешна връзка помежду си, имахме един и същ проблем - пресата. Не мисля, че е имало по-безмилостно преследвани (от пресата) личности от мен и нея. Свързваше ни и много добра приятелска връзка, чувахме се по телефона късно през нощта (късно за мен) и просто си говорехме за ... утешавахме се един друг, колко е трудно и колко подли могат да бъдат таблоидите. Как лъжат и извъртат нещата. Тя дойде на стадион „Уембли” в Лондон и ... нали знаете как хората се подреждат в редица за среща с кралското семейство.

MJ: Но по едно време тя ме извика настрана от редицата ... видях, че принц Чарлз ме гледа и си помислих - олеле. Тя каза – „Искам да говоря с теб!” Да – казвам – какво има, какво се е случило? Тя казва – „Ще изпълняваш ли Dirty Diana довечера?” Аз: „Не, не, свалих я от шоуто, в знак на уважение към теб”. Тя каза: „Но това е любиата ми песен!”

MJ: Аз питам: „Наистина ли? Аз я махнах от уважение към теб, защото ... как да пея Dirty Diana, когато ти седиш в публиката?


MJ: Но вече беше твърде късно да връщам песента, защото имаше съвсем малко време до началото на концерта. Тогава принц Чарлз напусна редицата, дойде при нас и попита – за какво си говорите? А тя каза – ‘О, за нищо’. Просто ей така. Имаше и още няколко реплики, но не искам да ... (смее се) да говоря твърде много.

MJ: Тя просто беше един прекрасен, топъл, състрадателен човек ... много чувствителна към чуждите проблеми, много загрижена. И беше искрена, не го правеше заради имиджа си ... Беше истинско.


MJ: Наистина беше загрижена. И аз се чувствам по същия начин. Чувствам същото, което тя изпитва към децата, бъдещето на децата и бъдещето на света.

MJ: През свободното си време ... посещавам болници и приюти за сираци толкова често, колкото и концерти изнасям.

MJ: Но понеже това е добра новина, пресата не го отразява. Те искат лоши новини. Правя го от сърце. Не го правя, за да се тупам в гърдите и да казвам – вижте ме. Носим торби с играчки, плакати, албуми и трябва да видите как реагират децата на това, те просто се преобразяват. Скачат от радост и са толкова щастливи.

(Клип: Лиса Мари Пресли и Майкъл, 1995)

MJ: Тук сме двамата с Лиза Мари в болница в Будапеща. Видях това малко дете, казва се Фаркас. Беше много болен. Лицето му беше зелено на цвят. Но очите му грееха. Попитах медицинската сестра – от какво е болно това дете? Тя каза – той има нужда от черен дроб. И аз казвам, това значи ли, че той ще умре? Тя каза, да, ако не получи черен дроб, ще умре. Аз казах – няма да позволя той да умре. Това сладко ангелче. Колкото и усилия да ми коства това, аз ще му намеря черен дроб. И изпратих моята организация да обикаля света. Обиколихме къде ли не, отне много време. Но си казах, няма да се откажа.

(Майкъл държи Farkas на ръце)

MJ: Няма да позволя това дете да умре. Бях толкова щастлив, когато най-после ми се обадиха по телефона.

(Сцена: Майкъл с Фаркас, който е видимо по-здрав)

MJ: Казаха ми: намерихме черен дроб! И той получи своя живот. Толкова съм горд, че успях да му помогна. Бог да го благослови. Обичам те, Фаркас.

Няма коментари:

Публикуване на коментар